کیهان

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

کیهان

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

جوان 21 ساله آمریکایی سیاه‌پوستان را در کلیسا به رگبار بست!

پس از چند ماه کشتار هدفمند سیاهان آمریکا توسط پلیس نژادپرست این کشور، این بار یک جوان نژادپرست سفیدپوست سیاه پوستان را در یک کلیسا به رگبار بست و 9تن را در دم کشت. 
امریکا سرزمین توحش
 پدیده شوم نژادپرستی به شدت در  جامعه آمریکا ریشه دوانده و روز به روز نیز ابعاد جدید به خود می‌گیرد. سیاهان آمریکا فکر می‌کردند با روی کار آمدن اوبامای سیاه پوست نژادپرستی نیز علیه آنها کم خواهد شد اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه درست در نقطه مقابل آن بر شدت این نژادپرستی افزوده شد.
 در طی چند ماه گذشته سیاه‌پوستان آمریکایی به راحتی به دست پلیس سفیدپوست به قتل رسیده و عاملان این جنایت‌ها نیز تبرئه شده‌اند گویا این واکنش باعث شده سفیدپوستان نژادپرست نیز دست به کار شوند و با برداشتن سلاح مردم را به‌ گلوله ببندند.
در آخرین نمونه از این جنایات نژاد پرستانه جوانی سفیدپوست تنها به دلیل نفرت از سیاه‌پوستان به خود اجازه داد با حضور در جمع آنان و در کلیسای محل عبادت به سوی سیاهان حاضر در محل تیراندازی کرده و 9 تن را به قتل برساند.
این جنایت چهارشنبه گذشته در کلیسای باستانی شهر«چارلستون» متعلق به سیاه‌‌پوستان و به دست یک جوان 21 ساله سفیدپوست به وقوع پیوست.فرد قاتل به نام «دیلان استرم روف » صبح روز بعد در 395 کیلومتری محل وقوع جرم و در کارولینای شمالی دستگیر و به «چارلستون» بازگردانده شد.
«روف» که پیش از وقوع جرم حدود یک ساعت در کنار عبادت کنندگان در کلیسای «امانوئل ای‌ام‌ای» مشغول عبادت بود، ناگهان به سوی افراد حاضر در کلیسا در حین قرائت انجیل تیراندازی و 6 زن و 3 مرد را به قتل رساند. یکی از قربانیان، یک سناتور ایالتی است که کشیش همین کلیسا بود.
 براساس این گزارش عامل جنایت هولناک ایالت کارولینا از ۶ ماه قبل برای کشتن سیاه‌پوستان برنامه داشت یکی از دوستان عامل جنایت هولناک کلیسای امانوئل گفت: «وی همواره از سخنان نژادپرستانه علیه سیاهان استفاده کرده و از ۶ ماه جلوتر برای چنین اقدامی برنامه داشت.»«جفری مولن» رئیس‌پلیس شهر چارلستون  نیز اعلام کرده که «مظنون این حادثه براساس نفرتی که از سیاهپوستان داشته چنین اقدامی را مرتکب شده است.»
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.